LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jištění zdržuje.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Prachovské skály - vyšel nový lezecký průvodce
Sport climbing in Arco - nový průvodce na skalky v Arcu
The Push: příběh Tommyho Caldwella

Závody
EP ledolezení Francie (11.01)
ČP ve skialpinismu (13.01)
SP ledolezení Šýcarsko (18.01)

Žebříček
Cesty:
3.Pail 11550
4.Adamovska 11456
5.Vejmolová 11275
Bouldry:
3.Stráník 10875
4.Jungling 10828
5.Novák 10603
Hory:
25.Májsky 2084
26.Týčr 2060
27.Chomová 2012

Výsledky
Silvestrovské Hejnice (29.12)
Mistrovství ČR rychlost (16.12)
Mistrovství Slovenska obtížnost (09.12)

Deníčky
4386 lezců
666368 cest
Nové přelezy:
Black Thoo 8b
Kosmodrom 8A
Karbid 8A
Bílý Tygr 8A+
Los Francé 7b+
Los Mercen 7c
Ramallar 8a
Ya Somos O 7c
Cloud Ride 8A
Jacky 8A/8A+

Stěny
Tendon Blok - lezecké centrum - Ostrava
Olympia - Brno - Modřice
RAJČE - Brno

Prodejny
HUDYsport - Zlín
HUDYsport - Liberec
Rock Point - NC Eden - Praha 10

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Marek Holeček: Satisfaction! na Gasherbrum I 8068 m

za ED+, M7,WI5+, 70° 3000m

Marek Holeček zveřejnil podrobnosti k prvovýstupu na Gasherbrum I (8068 m), který se mu po letech pokusování povedlo dokončit se Zdeňkem Hákem. Cestu nazvali Satisfaction! (Im memory Zdeňkovi Hrubému), její obtížnost stanovili na ED+ (M7,WI5+), sklon byl 70°, délka 3000 metrů.

V článku od Máry o výstupu na Hudy blogu k nové cestě zveřejnili tento popis:

Pakistán, Karákoram, Gašerbrum I 8068 m.
Lezci: Marek Holeček (Maara) 43let  a Zdeněk Hák (Háček) 37let
Název cesty: Satisfaction! ( Im memory Zdeňkovi Hrubému).
Obtížnost výstupu: ED+ (M7,WI5+) celkovým sklon 70°
Celková délka: 3000 metrů
Kdy: 25.7. – 1.8. 2017
Doba výstupu: 8 dní včetně sestupu. 6 dní trvalo dosažení vrcholu
Vrchol: 30.7. kolem 13. hodiny pákistánského času
Provedení: Alpský styl

Viz:

blog.hudy.cz: Marek Holeček o zrodu cesty Satisfaction!


Mára Holeček Gash

Satisfaction! (topo zveřejnil Marek v diskusi pod zprávami o výstupu na Lezci)



Na Lidovkách, kde Mára z Gasherbrumu blogoval, vyšel také o výstupu rozhovor: Jaroš je chvástal a lhář. Do lidí jako Rakoncaj se nekope, říká horolezec Holeček

Rozhovor poskytl také internetové televizi DVTV:



Márův článek vyšel také na Planetmountain.com:


sth   [úpravy] 22:04 14.08.2017Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 co je horolezectví09:09:10 15.08.2017
Gratuluju, krásná ukázka toho, co je horolezectví ! /skromná rada - Máro neřeš Jaroše, nestojí za to./A vylez zase něco pěknýho....
jarykodpovědět 

 Par poznamek10:43:25 15.08.2017
Melo by byt bud - in memory of Zdeněk Hrubý nebo zdenkovi hrubému in memoriam.
Je to určité velký výkon, který ma souvislosti předchozích pokusu jednoho z dvojice, osobně na mne nedělá moc dobrý dojem veřejná prezentace celého podniku (nejen zde na lezec.cz) jako one man show. Já vlastně ani nevím jak ZH vypadá civilne. Lano ma dva konce ... 
Nekonfrontacne a prakticky, vlastně by mne zajímalo jak se, a zda vůbec, v kontextu např. sponzorských smluv obecne resi následná mediální prezentace sportovního úspěchu. V zásadě si dovedu představit smluvní vztah, a znovu bez zášti, jedeme tam spolu ale mediální prezentace jde za mnou.
Gratulace k výstupu oběma.
J. Kladaodpovědět 
 Re: Par poznamek12:31:34 15.08.2017
Nechapu tu klasu m7,wi5+,asi vystrel vod pasu.
josefodpovědět 
 Re: Par poznamek12:52:06 15.08.2017
Je čistě na autorovi cesty jaký zvolí název a jak se prezentuje, ale naprosto s tebou souhlasím! Ten název je strašný a mám z něj pocit jako by "uspoKOJIL" něčí ego...v tom názvu chybí trochu té češtiny nebo českého jména. Např. Zdeňka Hrubého jak píšeš. Každopádně nezpochybňuji tento úžasný výkon a těším se na přednášku.
Ondraodpovědět 
  Re: Par poznamek13:20:57 15.08.2017
Já v tomhle případě myslel - ZH = Zdenek Hak. Je to vlastně nechtene/nevedome "vtipne" ... Ted jsem si přečetl jinde diskutovány rozhovor v LN. Krom jineho, mne vcelku zaujalo, ze jeden z dvojice je elitní český horolezec a druhy je spolulezec ... Disclaimer: Zdenka Haka vůbec neznám, vlastně nevím jak vypadá (viz. výše), ale asi to podle všeho bude elitní český horolezec ...
J. Kladaodpovědět 
   Re: Par poznamek15:35:37 15.08.2017
Zdeněk Hák má tuším Výstup roku za výstup a sjezd Noshaqu v Afghánístánu. Jestli chceš vidět jak vypadá, najdeš ho na Facebooku.
Není tak mediálně provařená osoba jako Mára, ale třeba časem bude. Startovní podmínky má tímhle dobré :-)
Petr JANDÍKodpovědět 
    Re: Par poznamek16:08:17 15.08.2017
Jojo. Takže vlastně dva elitní čeští horolezci dokončili prvovýstup ... Super ...
J. Kladaodpovědět 
 Re: Par poznamek12:34:31 16.08.2017
Na planetmountain je to spravne: "Name of route: Satisfaction! (in memory of Zdeněk Hrubý)"...
odpovědět 
 rozhovor so Zdenkem Hakem16:40:13 01.09.2017
rozhovor so Zdenkem Hakem: emontana.cz/gasherbrum-i-holecek-hak-satisfakcion
marekodpovědět 

 ohromit13:49:08 15.08.2017
To by mě zajímalo, jestli Mára k nám/sám k sobě upřímnej, když říká, že jeho ambice není někoho ohromit.
odpovědět 
 Re: ohromit16:29:59 15.08.2017
Tak kazdej lezec je tak trosku egoista, ze aaano. :-) Nema cenu skryvat krutou pravdu.
Okatejodpovědět 

 Beseda17:57:42 15.08.2017
Mára bude příští pátek večer v kině na Feťáků. Tak přijďte.
PeSodpovědět 
 Re: Beseda21:08:11 15.08.2017
Super výkon chlapi,jen tak dál.H.O. Hodkovice n/M.
Stepanodpovědět 
 Re: Beseda08:52:17 18.08.2017
Oprava: na Fesťáku ;-).
PeSodpovědět 

 Gratulace!21:02:44 15.08.2017
Mára je Borec a společně s ním všichni parťáci co s ním za ty roky v té stěně byli. Jak sám někde řekl, nebo napsal, tento rok se jim zadařilo, protože se sešly podmínky se zkušenostmi (z minulých pokusů). Všichni k tomu přispěli vlastním dílem(Mára jistě nejvíc) a bohužel Zdeněk vlastním životem. Vzpomínky spojené s tímto fantastickým výstupem budou navždy patřit také jemu.
Tomodpovědět 

 Gaš I SW topo23:20:14 15.08.2017
ivos99.rajce.idnes.cz/nastenka/ #GasherbrumItopo.jpg (jedna mezera)

Gasherbrum I from southwest. (1) Upper southwest ridge (Stremfelj-Zaplotnik, 1977). (2) Southwest face and southwest ridge (Afanasiev-Babanov, 2008). (3) Southwest face (Kukuczka-Kurtyka, 1983). (4) Hidden Sud west ridge and southeast ridge (Arnal-Cinto- Escartin-Lopez-Ortas-Ubieto, 1983). (5) Southeast ridge (Kauffman-Schoening, 1958), první cesta na kopec (6) Winter attempt (2010) with camp marked.
(7) Holeček-Hák 2017
The line followed by French climbers in 1980 lies just off picture to right.

Viz publications.americanalpineclub.org/ articles/13201212937/ Gasherbrum-I-8068m-South-Face-Winter-Attempt (dvě mezery)
odpovědět 
 Re: Gaš I SW topo23:22:07 15.08.2017
.
ivošodpovědět 

 G09:53:38 16.08.2017
M7,WI5 neeeeeblbnete
peteodpovědět 

 G09:53:40 16.08.2017
M7,WI5 neeeeeblbnete
peteodpovědět 

 .11:36:08 17.08.2017
Grafuluji klukum,je to pocin roku. Mary si vazim,je to dle me top cesky horolezec,jen nevim proc resi Radka Jarose,jasne nemaj se radi,ale srovnavat vykon Mary a Radka se neda,je to asi jako vyse zminene srovnavat s Adamem Ondrou,jasne spotujou v horach ale vykony jsou odlisny-nesrovnatelny.Je to pod urovni takovyho borce jako je Mara-prd na nej :-)
Michalodpovědět 
 Re: .20:06:17 17.08.2017
Ahoj Michale,
využívám toho, že jsem před chvílí dokončil online rozhovor na lezci a tak už dojedu i odpověď Tobě. Radka bych nikdy neřešil, jelikož mám na práci daleko lepší a hezčí věci, ovšem to by musel zůstat v mantinelech, kam patří jeho výkony. Čili osobní úspěch, kterému se dá upřímně zatleskat. Protože ta oběť a výkon není jen tak pro někoho. Doposavad OK. Jakmile ale osobě začne tvrdit, že je nejúspěšnější Himalájsta a že tam vylez třeba sólo s velkohubostí jemu vlastní a vůbec, použije slovo lézt, které nezapomene zdůraznit, tak mi to vadí. Tím si řekl o audit svého konání. Takže můj hlas jsem zvedl ne teď, ale dlouhodobě na to poukazuji a z jasných důvodů. Jelikož lhát a podvádět se nemá. Dokonce ani mlčením podporovat. Jelikož jestli je lezení v horách i kusem sport, tak jsou tam jisté pravidla, kodex a etika, kterou nám přenechali naši otcové, dědové a dědci dědů. Pakliže vyjedu lanovkou na kopec, tak nemohu říct, že jsem tam vyšel. Tím že lezu ferrátu, nejsem automaticky horolezec. Když mi někdo hodí z Prachovské jehly lano dolů a já vy-jumaruji na vrchol, nemohu říct, že jsem tam vylezl, ale vyšplhal po laně. Jinými slovy jsem si to zjednodušil a nepoužil dovednosti lezeckého pohybu. Stejné je to v horách, pokud se aktivně aspoň neúčastním při budování cesty, nemohu tvrdit, že jsem ji vylezl, nebo aspoň nebuším se do prsou, jaký jsem to tygr Himaláje. Přitom ani jedním výstupem krom Šiši, se nepřiblížil úrovni minulé a předminulé generace lezců. Výstupy byly většinou provedeny v horším duchu, než u prvovýstupců, které byli udělány mnohdy i více než před padesáti léty. Tímto prohlášením kálí na hlavu, klukům, kteří lezli před ním a kde jejich stínu a dovedností se ani kouskem nepřiblížil. Nehledě, že pakliže budete třeba žádat podporu od partnerů, tak naprosto zbastlil etalon kvality. Nejde o mě, já partnery mám, ale o vás a především o narovnání prostředí. Jelikož tlučhubům a fabulujícím lhářům se nesmí dávat nedávat prostor, protože rekonvalescence tvá delší čas, než doba kdy se škodilo. Takže nesu kůži na trh s tím, že budu sklízet nevoli. Přesto to udělám, protože lezení je moje životní láska a co jsem dostal do vínku od předchůdců, jak o je Rak, Šmíďák, či Radan Kuchař, chci předat dál. Přitom stačí jet jen na Slovensko, kde Peter Hámor dokončil běh čtrnácti vrcholů téměř ve stejném duchu a je to dobrý a skromný chlapík, netancující jak slon v porcelánu, kterého kousla do řitě tarantule. Slova typu nech to být, mě upřímně mrzí, jelikož takto jsme nechaly být třeba bolševiky a jinou pakáž, než se hlasy spojili a odsoudili zlo, tam kam patří. Díky Marek
 marahodpovědět 
  Re: .08:38:19 18.08.2017
Preju si byt pozitivni - před aktualnim výkonem hluboký respekt ...
J. Kladaodpovědět 
  Re: .11:05:20 18.08.2017
Dik za reakci,jasne jak pisu hore,neda se srovnavat Tvuj zpusob vystupu a Radka,je to jiny level a chapu,ze Te chvastani napr.Radka stve. Libi se mi,ze zminujes Raka,Lance a jine praskace.
Hodne uspechu a stesti do budoucna.
Michalodpovědět 
  Re: .11:05:25 18.08.2017
Dik za reakci,jasne jak pisu hore,neda se srovnavat Tvuj zpusob vystupu a Radka,je to jiny level a chapu,ze Te chvastani napr.Radka stve. Libi se mi,ze zminujes Raka,Lance a jine praskace.
Hodne uspechu a stesti do budoucna.
Michalodpovědět 
  Re: .11:11:09 18.08.2017
Tak to prostě je. A je dobře, že to říká někdo z aktivní horolezecké špičky.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: .12:36:28 18.08.2017
Klobouk dolů před vaším výkonem.

Každej se ale nějak živí. A k obživě Radka Jaroše zřejmě patří prezentovat se jako špička Himálajismu.

A ke tvojí obživě zas (zřejmě) patří prezentovat váš bez ironie úctyhodnej a velkolepej výkon klasou, která jej řadí s velkým odstupem jako nejhodnotnější počin na osmách v historii horolezectví. Nebo bylo někdy na osmu vylezeno něco víc než M7/WI5+?

Možná že Radek Jaroš upřímně věří, že je světově špičkovej Himálajista.
honza plocekodpovědět 
   Re: .13:25:41 18.08.2017
Stejně je to všechno proto, že Turista kdysi dělal Mistrovi šerpu a nesl mu batoh :-) goo.gl/HEkNjq
Papoušodpovědět 
   Re: .13:25:46 18.08.2017
Výkon fakt dobrej, gratulace, jen čekám jak to viděl spolulezec. Párkrát to někdo naťukl, ale stále nic. Začíná mi to připadat jako až dlouhé ticho. A pokud bude ticho nadále, tak mi to bude taky sympatické.
jirkaodpovědět 
    Re: .21:33:08 19.08.2017
Az si clovek z te medialni prezentace / masaze myslel, ze zadny spolulezec neexistuje :)
odpovědět 
   Re: .11:36:32 22.08.2017
Rozumim tomu, ze Radek potrebuje lhat a nafukovat svoje vykony ve spolupraci s novinarskejam onucema, aby mel na chleba a dalsi projekty.

To vsak nicmemeni na tom, ze klame verejnost a dostava se mu nezaslouzene pozornosti. A to prosim castecne za penize danovych poplatniku.
AdamPodpovědět 
    Re: .11:51:25 22.08.2017
Cim presne klame verejnost? Bud prosim zcela konkretni.
odpovědět 
  Re: .21:26:52 19.08.2017
No mozna do sveho hodnoceni lezeni zapocitava i nadmorskou vysku. Je to divne, ale slysel jsem, ze to nekteri delaji.
odpovědět 
   Re: .09:58:43 20.08.2017
Jaros sice lezl normalkama ale i tak je to mimoradny a ceneny vykon Holecek se taky chvasta pritom lezl normalkama G1 normalkou prej solo nanga parbat normalkou a od c2 alpskym stylem? Kecy O rakovi jsou vytrzene z kontextu a prijde mi nefer ted najednou po zdarilem prvači kopat do jaroše zjevne mu lezi v žaludku.horolezci drzte spolu:)
Horolezecodpovědět 
    Re: .11:42:24 22.08.2017
Rak ma prvace na osmu, Mara ma prvac na osmu. V alpskym stylu.

Radek zopakoval vykon, ktery byl v kurzu v 80tych letech. S lepsim vybavenim, zpravidla s proslaplou stopou, obcas na fixech. Expedicne.

Dneska se vykon pokud to beres expedicne povazujou big wally na sedmitisicovky, ne VHT.

Tak nevim co tu placas.

AdamPodpovědět 
     Re: .11:50:41 22.08.2017
A ja vzdy myslel, ze kdyz nekdo v nejakem relativne sledovanem odvetvi zvladne neco, co doposavad zvadlo jen 15 lidi, tak je to vykon jak prase... Ale diskuteri lezec.cz jsou zrejme jina liga ..

Jinak si tak docela nejsem jisty zda taje to tve "nevim co tu placas" neukazuje na to, ze si spatne pochopil to, co pise tvuj predrecnik. Protoze reagujes na trochu neco jineho nez rika. Precetl / pochopil si jeho prispevek spravne?
odpovědět 
      Re: .13:36:24 23.08.2017
To je právě ten problém, není pravda že korunu Himaláje má 15 lidí, jak to Jaroš bez ostychu prezentuje. On k tomu až příliš často zapomíná dodat, že ji má 15 lidí bez kyslíku a případně to zlehčuje s tím, že s kyslíkem se to nepočítá. Jenže tím plive například na Jerzyho Kukucku, který jednou kyslík sice použil ale přitom jeho výstupy mají nesrovnatelně větší hodnotu než Jarošovy. Kdo někdy na horách lezl ví, kolik přidá i ve známé cestě jen našláplá stopa, vědomí, že je člověk správně. Nemluvě o prvovýstupu, kde vůbec nevíš, co čeká za rohem. Pokud jsou v celé cestě fixy, je otázka, jestli se ještě vůbec dá mluvit o horolezectví v pravém slova smyslu.
odpovědět 
       Re: .17:32:37 01.09.2017
15 netvrdí Jaroš, ale taková je prostě počet lidí, kteří to dali bez kyslíku. Raději se ani nedívej na wikipedii, ať tam nevyčteš něco, co nechceš slyšet..

Ale jistě, můžeme míchat hrušky s jablkama. A nebo se naučit pořádně poslouchat a číst..
A nebo copak se ti na větě "kdyz nekdo v nejakem relativne sledovanem odvetvi zvladne neco, co doposavad zvadlo jen 15 lidi, tak je to vykon jak prase" nezamlouvá? Není ti z toho čísla 15 jasné o jakém výkonu se mluví?
odpovědět 
      Re: .13:42:36 23.08.2017
To je právě ten problém, není pravda že korunu Himaláje má 15 lidí, jak to Jaroš bez ostychu prezentuje. On k tomu až příliš často zapomíná dodat, že ji má 15 lidí bez kyslíku a případně to zlehčuje s tím, že s kyslíkem se to nepočítá. Jenže tím plive například na Jerzyho Kukucku, který jednou kyslík sice použil ale přitom jeho výstupy mají nesrovnatelně větší hodnotu než Jarošovy. Kdo někdy na horách lezl ví, kolik přidá i ve známé cestě jen našláplá stopa, vědomí, že je člověk správně. Nemluvě o prvovýstupu, kde vůbec nevíš, co čeká za rohem. Pokud jsou v celé cestě fixy, je otázka, jestli se ještě vůbec dá mluvit o horolezectví v pravém slova smyslu.
odpovědět 
       Re: .18:20:12 23.08.2017
Kyslík degraduje osmu na 6000 kopec na ktery vyleze průměrne zdatny jedinec takze koruna bez kysliku je úctyhodný výkon a na everest ktery ma skoro 9 vylezt uz clovek musi mit vynikajici aklimatizaci a predispozice
odpovědět 
        Re: .08:58:20 24.08.2017
Jasně že je to úctyhodný výkon, ale není to výkon na top úrovni současného horolezectví. Jasně že to kyslík degraduje, ale je to jen jeden z více faktorů...
odpovědět 
  Re: .22:24:21 20.08.2017
no to ti to trvalo! jak ta cesta, tak vykázání toho rytíře v lesklém brnění do patřičných mezí.
Lukas B.odpovědět 

Lezec.cz je hlavním mediálním partnerem ČHS na internetu

Fasádní Servis
Fasádní Servis® hledá spolupracovníky do týmu pro Čechy a Moravu.


 Foto dne:

Plechovka
 Databáze cest:
Všechny cesty (124459)
Top horské cesty
Nejnovější horské cesty:
Poppitz 5 Hohe Wand
A-steig 4- Hohe Wand
Grastöter Diagonale 5- Grazer Bergland
Amigos 5+ Plombergstein
Gmundnerweg 3+ Traunstein
Nově komentované:
Volba 7A+ Holštejn
Indirectly Direkt 7B+ Holštejn
Lesní Manekýn 7C Pod Hradem
Strážce Jeskyně 6B Pod Hradem
Bang! 6B+ Pod Hradem

 Nově v diskusi:
Re: za svobodu jet za lezením | Re: za svobodu jet za lezením | Re: za svobodu jet za lezením | Re: za svobodu jet za lezením | Re: za svobodu jet za lezením | Re: za svobodu jet za lezením | Re: nechci dedky na Hrade | Re: sokolíci 2018 | Re: za svobodu jet za lezením | Re: sokolíci 2018 |

 Nové komentáře:
Re: Denializmus | Re: debata k ničemu | Kritéria? | Souhlas s Liborem | Re: A jak se to dělá v jiných sportech? | Re: hon na carodejnice | Re: Ech... | Re: Ech... | Re: A jak se to dělá v jiných sportech? | Re: shrnutí |

 Kde to vře:
Pozvánka na diskuse o skalním a sportovním lezení v ČR (150)
LRH: Otevřený dopis proti silovým testům lezecké repre (38)
Komplexní sport (31)
Resumé A MUERTE 10boy Ostrava 2018 (20)
Adam Ondra podpořil Michala Horáčka v kandidatuře na prezidenta (15)
Mára Holeček hlásí z Antarktidy: nová cesta na panenský štít (10)
Nové cesty na Sardinii (8)
Vyhlášení Boulder dětí 2017 (6)
ÁDRBOULDER (6)
Pinnacolo di Maslana - žulová věž u Bergama v Itálii (4)

 Nově v inzerci:
Pik lenina 2018 | Pik Lenina 2018 | G3 boundary+ G3 Alpinist momix+ G3 Ion 12 | Deuter Guide 35+8 | merino ICEBREAKER Tech Top LS Half pc.2899Kč | goretex THE NORTH FACE dryzzle jacket | Boty na ledy, mixy - Zamberlan 2080 Pamir, vel. 44, stav NOVÝCH! | 2x Permice Smíchoff | NOVÁ DÁMSKÁ POLARTEC MIKINU MAMMUT ACONCAGUA VEL.S | Expediční saně |

 Anketa:
Umíte slanit z nýtu?
 Ano, bez zanechání materiálu. 
 1227 
 Ano, se zanecháním mailonky. 
 611 
 Ano, se zanecháním smyčky. 
 540 
 Ano, se zanecháním karabiny. 
 555 
 Ne.  
 605 


Cestovní pojištění objednejte na Srovnejto.cz.
Mají přímo sekci cestovní pojištění na hory.
 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  cookies       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.