LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jak piješ, tak lezeš. /Wie trinkst du, so kletterst du./
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Kletterführer Elbtal
Ostravský křest knihy Navždy první
Nové průvodce světových oblastí na Lezci

Závody
2. kolo Slánské pohody (29.05)
Haimaom boulder cup (01.06)
SP v boulderingu Vail (USA) (07.06)

Žebříček
Cesty:
27.Drbohlav 10378
28.Kalvas 10375
29.Nosek 10350
Bouldry:
27.Bradáč 9303
28.Chejn 9300
29.Zíma 9300
Hory:
4.Novák 5416
5.Šuraba 5245
6.Neuwirth 4840

Výsledky
SP v boulderingu Wujiang (CHN) (04.05)
SP v boulderingu Chongqing (CHN) (27.04)
SP v boulderingu Moskva (13.04)

Deníčky
4658 lezců
748104 cest
Nové přelezy:
Panel 7C
Fénixove S 7C
Meme Pas M 7c
Supernowa 9
Willie Yor 8A
Aix, Zwei, 7B+
Eisenvater 9/9+
Miniexpanz 9-
Překvapení 9
Ježíši Maš Xb

Stěny
gymnázium Orlová - Orlová-Lutyně
Sportareál Klíny vnitřní stěna - Klíny 210
Olberg lezecká stěna - Blansko

Prodejny
HUDYsport - Praha 9
Lezecké centrum Vertigo - Bratislava
Green sport - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Klára Kolouchová vystoupila na osmitisícovku Kančendženga

Klára Kolouchová (Poláčková) vystoupila včera v rámci mezinárodní expedice na osmitisícovku Kančendženga  – třetí nejvyšší horu světa s výškou 8.586 m. Informovala o tom na svých stránkách.

"Dnes 15. května 2019 v cca 6 hod ráno nepálského času Klára spolu s ostatními členy mezinárodní expedice úspěšně stanula na Kanchenjunge – třetí nejvyšší hoře světa s výškou 8.586 m. Klára se tak stala první českou horolezkyní, která dosáhla vrcholu této odlehlé hory na východních hranicích Nepálu a Indie. Po výstupech Čechů v letech 1981 a 2002 se jedná o třetí úspěšný výstup expedice s českým horolezcem na tuto horu.
Putování resp. nakonec úspěšný výstup na Kanchenjungu je součástí tréninku a příprav na K2, kam se Klára chystá letos v létě."


Viz:

klarakolouchova.cz

a diskuse na Lezci:

Klára Kolouchová Kanchenjunga

sth   [úpravy] 12:38 16.05.2019Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 .13:00:04 16.05.2019
s kyslíkem či bez?
odpovědět 
 Re: .15:51:16 16.05.2019
S kyslikem je to jako špatně???
Krelodpovědět 
  Re: .19:13:16 16.05.2019
No tak u zdolani maratonu je taky celkem dulezity,zda jsi ho ubehl nebo ujel na kole,takze ne ze by to bylo spatne,ale cenu vykonu to ovlivnuje zasadne
Pablosodpovědět 
   Re: .20:20:33 16.05.2019
To že jako první češka stanula na Everestu i na Kanče Kláře už nikdo neodpáře. A s použitím kyslíku? Za mě fajn, že dává šanci dalším češkám výkon zopakovat bez něj :) ... i když ve frontě jich zatím moc nestojí. Takže držím palec na K2.
Kostějodpovědět 
   Re: .20:56:36 16.05.2019
Taky mi to nepřijde jako nic extra výjimečného, v dnešní době, když jdeš na lehko s kyslíkem. Seženeš, prachy, plníš si sen, jako spoustu jiných lidí
Petrodpovědět 
    Re: .21:15:54 16.05.2019
turistika na fixu či bez?
fixaodpovědět 
    Re: .23:41:43 16.05.2019
Z tech spousty lidi je ale cechu na osmach tak nejak porad stejne, ne-li min a zenskejch? ... tech vubec nejmin. Skalky, pisky, preklizky, jsou narvany k prasknuti, ale kdo z tehle lidi to dotahne na poradnej k8pec? Promile? A proto si vykonu Klary v tehle divne dobe, kdy moznosti mame a nevyuzivame je, cenim.
K.odpovědět 
     Re: .07:47:37 17.05.2019
No ono většina lidí prostě nemá třeba dost peněz a omezenou dovolenou,takže jezdí na pohodu na skalky. Jasně je to volba každýho, ale myslím, že kdyby jsi nabídl do pléna žen turistek/lezkyň, že jim zaplatíš expedici, tak se ti rozhodně přihlásí více než jedna, která do toho půjde a na ten výstup nalehko s kyslíkem natrénuje. Takže za mě největší gratulace, že si Klára našla dostatek financí. celý je to byznys
Jančaodpovědět 
     Re: .08:39:23 17.05.2019
Jestli to také není tím, že právě v dnešní době vylézt na osmu "normálkou" za použití fixních lan a nedej bože kyslíku, je "jen" skvělý zážitek, ale není to nic výjimečného. Není to nic proti Kláře. Té gratuluji k výkonu, ale opravdové horolezectví se odehrává jinak.

A zda je výstup s kyslíkem nebo bez je obrovský rozdíl! Za mě bych kyslíkáře vyškrtl z tabulek "pokořitelů" vrcholu.

A co má společného překližkář s vysokohorským lezením?? Tam nevidím moc společného. To i běžkař má více podobností (dlouhodobá zátěž, sníh, mráz, vítr...)
Zdodpovědět 
      Re: .14:03:38 20.05.2019
Osobně souhlasím se škrtnutím kyslíkářů. Ale pakliže někdo připouští maglajz na písku, není ani výstup s kyslíkem nic špatného.
odpovědět 
       Re: .14:56:31 21.05.2019
A jak je to s mg na písku třeba v Americe, nebo v JARu nebo v Africe? V Pfalzu? Tam to je nebo není problém? A jak je to s mg na srovnatelných skalkách z vápna nebo žuly? To srovnání kulhá na všechny nohy.
odpovědět 
     Re: .18:09:44 18.05.2019
Taky lezu překližku a skály, ale podobné akce mne fakt nelákají. A podobně to má spousta lidí okolo mě. Peníze by měli, i chuť by se našla, ale ne každého by bavilo tam okounět tak dlouho. Ne každý má nutkání tam lézt.
odpovědět 
      Re: .19:27:47 18.05.2019
Tedy syndrom "lezec", jakási odnož či frakce ryzího horolezectví. Sny a výzvy jsou pak diametrálně zcela odlišné.
K.odpovědět 
       Re: .10:23:47 19.05.2019
Ano, můžeš mít pravdu. Třeba horolezectví mne nezajímá, nechápu smysl, nevidím důvod. Ale řekl bych, že podobné výstřelky mají všechny sporty. Ne každý, kdo rád plave, má jako cíl La Manche, ne každý, kdo jezdí na kole, touží po Iditarodu. I když by někdo měl fyzičku, a tu by mělo hodně lidí, protože dneska na osmitisícovky dovedou více méně kohokoliv, a i kdyby měl peníze, ještě nemusí ty správné (nebo špatné? Potřeba něco si takto dokazovat mi nikdy úplně v pořádku nepřišla, pokud to nebyla placení práce, spíše mi to připadá jako úchylka) potřeby. Jak říkám, a platí to více méně o všem, od přechodu Antarktidy po kajakem přes Atlantik, pár denní výlet ok, ale že bych tam musel trávit nějakou delší dobu, to opravdu ne.
odpovědět 
        Re: .16:36:52 21.05.2019
A jak víš, že jde o potřebu si něco dokazovat? Nevíš, přesto jsi se závěrem hotový. Podle sebe soudím tebe? Dost možná... Možná naopak někde uvnitř ve skrytu před sebou samým toužíš dokázat něco podobného, co dokázala ona a mluví z tebe zahořklost z toho, že jsi to nedokázal.


No, krom různých možná tu máme jednu jistotu - a to je ta, že jsi dokázal vyplodit debilní komentář.
odpovědět 
         Re: .15:51:02 22.05.2019
Normální důvod, kromě toho, že chceš dokázat něco sám sobě, neexistuje. Ať děláš co děláš, neexistuje nic, proč by někdo měl lézt na jakoukoliv osmitisícovku. Buď můžeš být profík, který to dělá pro prachy, nebo to děláš pro sebe. Nic mezi tím není. Takže nazývej mé příspěvy jak chceš, ale to je tak vše, co s tím můžeš dělat. Nebo snad můžeš uvést nějaký důvod, proč tam jít? Napiš. Rád se přiučím, protože mne fakt nic nenapadlo.
odpovědět 
  Re: .22:59:00 16.05.2019
typický lezec.cz komentátor... já sem se jen zeptal s kyslíkem nebo bez :)) to je vše :) gratulace i kdyby to bylo s kyslíkem vole
odpovědět 
   Re: .23:23:34 16.05.2019
Tak si to priste dohledej a nezakladej debilni otazky vole
odpovědět 
    Re: .06:54:42 17.05.2019
Promin uz nikdy
odpovědět 
    Re: .14:45:31 21.05.2019
proč debilní otázka?
odpovědět 

 Severní pól10:12:36 17.05.2019
"Chystám se na Severní pól."
"Nekecej, už máš lyže, saně, stan, zásoby jídla?"
"Ne, ale na bookingu jsem si rezervoval místo na tom ruském ledoborci, co tam jezdí."
VladaModpovědět 

 No nevím...15:56:58 17.05.2019
Je důležitý glosovat zda si svůj sen někdo splnil a použil při tom kyslík?
Myslím, že to je jeho osobní věc, jak dosáhl toho svého snu a myslím, že tam ¨Kláru nikdo nevynesl na zádech.
Taky si myslím, že jí asi nejde o to aby byla glorifikována v nějakých tabulkách.
jaraodpovědět 
 Re: No nevím...20:09:00 17.05.2019
kdyby kopcolezci ihned uváděli na ferovku jakym stylem dali top tak by predesli věčným spekulacim a shazovani vykonu. stejně jako lezec rekne vylezl jsem rp.pp.af nebo na rybu. je kuva rozdíl vylezt s fixem guidem postupove tabory stany o2 atd.
hrabošodpovědět 
  Re: No nevím...22:36:08 17.05.2019
na vrchol vystoupilo 5 klientů a 8 šerpů.kazdopadne gratulace velika.
p.etrodpovědět 
  Re: No nevím...21:40:10 18.05.2019
teď to čtu, tys to napsal jednou větou já na odstavec níž :)
odpovědět 
 Re: No nevím...21:29:47 18.05.2019
Ještě se zamyslím - a není potřeba mě posílat hned do prdele, stačí trochu diskuse - díky. Chtěl bych jen hned na začátek podotknout, že rozdíl ,,s,, a ,,bez,, je přece obrovský. Ať je to děcko, starý dědek, nebo tahle namakaná baba - ,,s,, nebo ,,bez,, je prostě rozdíl. Já vím, že někomu je to úplně jedno. Jenže v horolezectví už dlouho existují určité hodnoty ( klasa, styl,...) Není na to rozhodčí a je na každém, s jakou poctivostí tyto hodnoty ctí. Když vyhákuju cestu od presky k presce, není to RP. Když jistím kolegu a pak do toho nalezu, není to OS.. Tím rozhodně nechci dělat z lezení sport jen o číslech, RP, PP, OS atd..To ne. Chci ale poukázat na to, že když už se o tom na netu píše a když má kvůli tomu Klára i své www stránky, tak asi se to na veřejnost dostat má. A proto, myslím, by mělo být jasné, jak to bylo vylezené. Nemusí to být titulek článku. Ani to nemusí být první věta. Ale mělo by to tam být. Já sem teď rychle proletěl stránky a vlastně pořád nevím, jestli to vylezla s nebo bez. Co myslíte vy?
.odpovědět 
  Re: No nevím...22:14:49 18.05.2019
V prvé řadě by mělo zaznít "první češka na vrcholu 3. nejvyšší hory světa", pak něco málo o výstupové cestě, historické okénko a naposledy jestli bylo použito kyslíku.. chce to čas, Klára se za kyslík stydět nebude a nemusí. A nám v diskuzi nepřísluší shazovat tento skvělý výkon historického významu českého himalájského horolezectví..
Vlastenecodpovědět 
   Re: No nevím...10:20:54 20.05.2019
asi nejlépe to vystihl Zoban před 11 lety (to to letí), přesně tedy 14:18:45 16.05.2007 (když byla na Everestu). není důvod měnit ani slovo (dohledejte si kdo chcete).

je to splněný sen, který si nehraje na nějaký přelomový svět měnící sportovní výkon, a nikdo neblábolí o rytíři v lesklém brnění. takže respekt a gratulace.
Lukas B.odpovědět 

 Klobouček!23:02:49 17.05.2019
tři týdny pendlovani mezi 5 až 7 tis.metry s vynaskami výbavy v -30,13 hod.na vrchol z high campu, zhubnutí o 10 kilo a 3 mrtví z vedlejší expedice..Nevim kolik holek či kluků by do toho šlo i kdyby jim to někdo zaplatil...Nevite o tom nic. Klobouček dolů,Kláro!
fandaodpovědět 
 Re: Klobouček!18:06:12 18.05.2019
Tak mě by to připadalo jako dost velká nuda. Jo, takhle na dva tři dny na výlet, ale déle je poněkud monotónní, takže sám od sebe bych tam nešel, nevidím v tom smysl. Ale když jsi zmínil ty peníze, tak jo, pokud by se to vyplatilo, tak je to práce jako každá jiná. Nabídneš-li zajímavou částku, jistě se zájemců najde více, než bys čekal.
odpovědět 
  Re: Klobouček!18:22:06 19.05.2019
Gratuluju, ...na řadě zdejších komentářů ke vidět zoufalost dnešní doby. Raději srazit a poplivat výkon někoho kdo dokázal víc než já, abych se sám před sebou nemusel stydět, natož se O něco snažit. A takový zoufale vyzdvihuje naše vládní garnitura....
odpovědět 
   Re: Klobouček!19:48:51 19.05.2019
tady se to shazuje proto, že nedokázala tolik jako si ty myslíš. Na osmy už šerpové vytáhli i slepé a beznohé
odpovědět 
    Re: Klobouček!16:40:58 21.05.2019
Další rozumu mdlého. Ne, ten, na koho reagoval ten, na koho reaguješ (nevím, jestli jsi to byl ty, asi jo), to neshazoval proto, že nedokázala tolik, kolik si myslí, ale z úplně jiného důvodu. Buď neumíš číst, nebo ti pánbů moc rozumu nenadělil. Ten (ty) psal úplně jasně o nudě.
odpovědět 

 Klára Kolouchová07:33:20 20.05.2019
Není to ta, co prohlásila, že "vylezla na Mount Everest, což se nepovedlo ani Rakonsajovi"? Od té doby na ni mám svůj názor :-)
odpovědět 
 Re: Klára Kolouchová16:04:41 20.05.2019
No podle jejích stránek to nevypadá na skromnou holku :-)
Jančaodpovědět 
  Re: Klára Kolouchová17:34:20 20.05.2019
Náhodou skromná je, např. o použití kyslíku skromně nic neuvádí;) Podle mne kyslík je ojeb který z 8k dělá 6k, tj.. leze na úplně jiný kopec. Asi jak vyjet na Alpský sedlo na elektrokole, sice tam vyjedu a může říct "byl jsem tam", ale vyjet tam vlastní silou je úplně jinde. A když už kyslík použiju, tak je na místě rovnou ho přiznat a ne o něm mlčet a přiznat až "na dotaz". Mmch. jak to teda bylo, šla to s kyslíkem nebo bez? Měla nosiče nebo vynášky nosila sama? Mno ale Amíci na Měsíci byli taky s kyslíkem, tak je to asi v poho ;)
odpovědět 
   Re: Klára Kolouchová14:37:11 22.05.2019
Náhodou skromná je, např. o použití kyslíku skromně nic neuvádí;) - hahaha, dobrej :)

nic proti - pěknej výkon a gratulace, ale marná sláva, ta informace s/bez je vcelku relevantní.
Nechápu, proč se tady z toho může někdo pominout, když se jiný zcela neutrálně zeptá. Gender,nebo co jako ?
Podpovědět 

 Gratulace08:55:08 21.05.2019
Klára je normální holka, která si splnila sen. A v tom článku je všechno pravdivý. To ze vylezla Kančendžengu nepovažuje ze světový výkon ale je na svůj vystup pyšná. A proč by ne. Je to opravdu třetí Čech na vrcholu. Pravděpodobně nikdo s komentátorů na vrcholu osmy nikdy nebyl a určitě ne na Kančendženge. Takže to co píšete  jsou jen Keci v kleci :)
Davidodpovědět 
 Re: Gratulace11:09:01 21.05.2019
Důležité je, když už se chlubím, že jsem první Češka na nějaké hoře a že mám tří osmy, tak je dobré podotknout, jestli to není podvodem.
A o tom to je, jestli poctivě, nebo s kyslíkem.
Buď na to mám a vylezu tam, nebo na to nemám.
X horolezců, co šlo poctivě bez, to muselo otočit bez vrcholu. Protože v té chvíli na to neměli a nesnížili se k podvodu.
VladaModpovědět 
  Re: Gratulace11:23:11 21.05.2019
Tak podvod je asi trochu silný slovo - takhle bys mohl zpochybnit třeba i Hillaryho výstup na Everest - prostě tam byla. Nicméně její vystupování mi (a asi ani spoustě lidem zde) sympatické není.

Mimochodem nelezla náhodou s mágem?
odpovědět 
   Re: Gratulace12:01:45 21.05.2019
Tak Hillary tam byl 1953, to byl pravěk.
To je asi něco jiného.
Ale 1984 na Everestu byli Čechoslováci bez kyslíku.
Nebo Sulovský 1991 bez.
Tak to je, dejme tomu, taková hranice, kdy by už všechny další pokusy měli být bez.
VladaModpovědět 
    Re: Gratulace13:47:06 21.05.2019
Podvod? Co to je? Lezeni s magneziem, se super lezeckama, delani cest ze zhora, jisteni skoro po metru? Z pohledu lezce ze 70tych let muze byt podvod dnesni lezeni. Takze budme k sobe tolerantni. Nehlede na to ze lest s kyslikem na takto vysoke kopce uz neni o natrenovani ale o genetickem daru. Mas pocit ze Jerzy Kukuczka byl podvodnik, kdyz lezl na everest s o2???? Řekneš Jarošovi nebo Travovi ze jsou podvodnici, kdyz lezou casti hory po fixnich lanech? :)))
Davidodpovědět 
    Re: Gratulace13:47:08 21.05.2019
Podvod? Co to je? Lezeni s magneziem, se super lezeckama, delani cest ze zhora, jisteni skoro po metru? Z pohledu lezce ze 70tych let muze byt podvod dnesni lezeni. Takze budme k sobe tolerantni. Nehlede na to ze lest s kyslikem na takto vysoke kopce uz neni o natrenovani ale o genetickem daru. Mas pocit ze Jerzy Kukuczka byl podvodnik, kdyz lezl na everest s o2???? Řekneš Jarošovi nebo Travovi ze jsou podvodnici, kdyz lezou casti hory po fixnich lanech? :)))
Davidodpovědět 
     Re: Gratulace14:14:37 21.05.2019
Kukuczka Everest s kyslíkem - pravěk.
Srovnávat kyslíkářku (pokud to platí i teď, zatím nebylo uvedeno) s výkony Jaroše a Trávníčka, to je trapárna.
VladaModpovědět 
      Re: Gratulace14:16:43 21.05.2019
Nenatrénuješ, nemáš genetický dar - OK, nevadí, prostě nevylezeš, nedá se nic dělat.
VladaModpovědět 
      Re: Gratulace15:27:31 21.05.2019
Ted jsi to napsal uplne presně. Kukuczka z pravěku byl lezecky krom Everestu o několik levlů jinde než většina všech himalaj lezců. Myslím že by jsi mohl (až na vyjímky) napsat že to jsou dnes všechno podvodníci, buď kyslík nebo fixy anebo obojí.
Davidodpovědět 
     Re: Gratulace14:44:53 21.05.2019
Já nechápu co tady řešíš? Toho, kdo je nazývá podvodníky, si snad ani nevšímej ne? ten je mimo mísu a určitě nikomu do očí podvodníku neřekne. Spíš si myslím, že je prostě dobré se dozvědět jestli to vylezla s kyslíkem nebo ne. Co si budem povídat, je to obrovská pomoc. Srovnávat lezečky a magnésium s kyslíkem, mi přijde celkem blbost. Proč? Protože těžké věci bez nich prostě lézt nejdou( argument že borec vylezl 8C bez?e - víme, že spoustu cest bez bot prostě nedáš). Bez kyslíku lézt jde..
odpovědět 
  Re: Gratulace16:00:46 21.05.2019
Podvod by to byl kdyby dolezla 50m pod vršek a tvrdila že byla nahoře. Kyslík ano/ ne je styl výstupu a podvod to s kyslíkem není. On by to podvod nebyl ani kdyby tam vyletěla vrtulníkem - prostě nahoru se dostala. Jakým stylem je druhá věc, stejně jak to elektrokolo do Alpskýho sedla - záležitost někoho kdo na to bez berličky fyzicky nemá a to kolo si zaplatí. Kyslík v dnešní době je stejný ojeb jako dojit expresky v těžký sportovní cestě, není to čistě vylezený i když shybovačka to byla náročná... Ale machrovat takovým výkonem na veřejnosti.. Laciná sláva a divadlo pro sponzory, dav hýká obdivem, přitom takhle tam leze kdejakej zbohatlík co se trošku hejbe...
odpovědět 
   Re: Gratulace10:25:02 22.05.2019
Tak jsi napsal po vecne strance to same co ten, na koho reagujes. Akoratvon si neprotireci, ty ano - nemelo smysl oponovat mu, ze to nebyl podvod, kdyz pak mnoha slovy opises - podvod.

Hyka obdivem? Ale no tak. Jestli jsi ale osel a zijes mezi osly, tak se ti omlouvam.
odpovědět 
    Re: Gratulace15:52:52 22.05.2019
Tak je mezi autory příspěvků na Lezci, to je skoro to samé.
odpovědět 

 Maska10:44:21 22.05.2019
Ja bych rekl, ze s kyslikem.
Alespon na tehle fotce tam maska trochu videt je.
Co si z minula pamatuji, tak neco lezla s kyslikem, ale ve vsech fotkach, co zverejnila byla bez masky. Holt si na to dava trochu pozor :-)
https://www.instagram.com/ p/Bxr-i2WHvFr/  (jedna mezera)
odpovědět 
 Re: Maska12:55:39 22.05.2019
A nechapejte me spatne. Za me OK, i kdyz pripadne s kyslikem a serpama. Ale souhlasim s tim, ze by od ni bylo fer, kdyby podrobnosti zverejnila - predeslo by se zbytecnym dohadam. Jedna cast lidi by ji ciste odsoudila, druha cast podporila a konec debaty :-)
odpovědět 

 Takže kyslík13:15:36 22.05.2019
Takže kyslík, na fotce je maska.

Tak teď se všichni obhájci kyslíkářů zamyslete nad tímhle:

Kyslíkář vyleze, prezentuje svůj úspěch.
Televize, časopisy, rádio, besedy, sponzoři, "sláva"...

Ale jak se cítí a jak se na to dívá někdo, kdo jde poctivě bez kyslíku, ale nevyleze.
Třeba pár výškových metrů mu chybí, ale bez kyslíku je pomalejší než kyslíkář a už se musí otočit, protože by nestíhal návrat.
A jde bez vrcholu dolů.
Neúspěch, smutek...
VladaModpovědět 
 Re: Takže kyslík14:42:00 22.05.2019
.... !
Podpovědět 
 Re: Takže kyslík15:55:32 22.05.2019
A koho to zajímá? Neleze tam kvůli pár odborníkům z lezcké komunity, ale pro 99 procent normálních lidí, kteří o možnostech s nebo bez vůbec nevědí a ani netuší, jaký je mezi tím rozdíl. Prostě důležité je, že v médiií bude, že tam byla. Způsob nikoho z mas nezajímá. Důležité je dostat logo sponzora na veřejnost.
odpovědět 

Lezec.cz je hlavním mediálním partnerem ČHS na internetu
 Foto dne:
Steinberg Sud
Powerplay, 9/9+
 Databáze cest:
Všechny cesty (134989)
Top horské cesty
Nejnovější horské cesty:
Riviére Kwaï 5c+ Ailefroide
Grosser Priel Südgrat 5- Totes Gebirge
Aeroplansteig 4- Hohe Wand
Sonjannika 6a+ Morro Falquí
Spigolo Del Glemine 4+ Gemona
Nově komentované:
Grande Grotta 7B Chtelnica
Grande Grotta 7B Chtelnica
Grande Grotta 7B Chtelnica
Leta Su Pamieti Ni 6b+ Buzetski Kanjon
JV Spára II Zbirohy

 Nově v diskusi:
Re: trénink na skalky | Re: Foto dne! | Re: trénink na skalky | Re: trénink na skalky | Re: trénink na skalky | Re: trénink na skalky | Re: Foto dne! | Re: trénink na skalky | Re: jak osekat svaly | Re: jak osekat svaly |

 Nové komentáře:
Re: 9a | Re: regulace | Mnoho turistů?Mnoho horolezců? | Re: 9a | Re: baby | Re: regulace | Re: 9a | Re: 9a | Re: 9a | Re: 9a |

 Kde to vře:
Klára Kolouchová vystoupila na osmitisícovku Kančendženga (55)
Závody Sedmikras Adventure (35)
SP v boulderingu Wujiang (CHN) (33)
SP v boulderingu Mnichov (GER) (25)
Český pohár v lezení na obtížnost pro mládež do 14 let - report (24)
Vedení horosvazu chystá změny v organizaci a řízení ČHS (21)
Hoka Hey, Kjerag (17)
Bohoslužba nejen pro horo/lezce (12)
Film o počátcích britského sportovního lezení (11)
Mára Holeček a Zdeněk Hák z Chamlangu: Vylezeno! (8)

 Nově v inzerci:
POUŽITÁ ČELOVKA PETZL TIKKA XP2 +BLIKAČKY NA KOLO VŠE ZA 555,-KČ | Lezečky La Sportiva MYTHOS Woman (37,5) | Koupím friendy | Antimalarika - Malarone | cepín Camp Neve 73 cm | Prodám lezečky | osma | Mikina Montura vel. S | Instruktor do lanového parku a na venkovní lezeckou stěnu | Práce Brno a okolí |

 Anketa:
Nosíte na túry do hor, do skal deštník?
 Ano 
 56 
 Ne, pláštěnku 
 34 
 Ne, nepromokavou bundu 
 76 
 Ne, promoknu 
 50 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.